ögon ska jag vara på

kl 8 med mellantösen ... det var hon som gick hem från skolan i förrgår o klagade på ögon o huvevärk.. man kan ju alltid hoppas att de hittar nåt med hennes öga så man får en förklaring på hennes värk.. var på föräldramöte igår på hennes skola o barnens pappa var i yasses klass (kors i taket)o sprang ikapp mig med massa papper *S* jag hade ju glömt att han var där .. e ju såå van att göra allt sånt själv ... jag skriver mer när jag kommer från ögon med F då har jag ju några timmar själv igen ... I ljus o kärlek

Kommentarer
Postat av: Helén

underbart när man möter folk som känner igen sig själva i mina erfarenheter o förklaringar! Det är inte så ofta man gör det. Jag tycker man möter var o varannan människa som säger att de är mediala o sen när de öppnar sina munnar o börjar berätta saker oså – blir jag bara mer o mer fundersam!

Okey, jag är fullt medveten om att alla länkar, upplever saker på olika sätt men i det stora hela så finns det en liknelse över ämnet…

O sen just det, när en person är exalterad över sina egna berättelser o man VET att det inte riktigt är sant utan mer ”den här personen vill ju så gäna ha detta” – vad gör man? Ler o hoppas på att personen i fråga ramlar ihop av syrebrist pga att denne inte kan sluta tala?



det som är underbart att få kontakt med likasinnade är att de förstår en o behöver man själv hjälp i en tolkningsfråga/ en symbolisering/dröm/händelse så kan man fråga, man kan hjälpas åt! På nått sätt så har jag fått en känsla av att det är JAG som ska kunna o veta allt men jisses – hallå!!!! Jag är ju bara jag!



Ha en bra dag o ta hand om dig gumman!



2009-09-24 @ 08:03:34
URL: http://www.heponimas.wordpress.com
Postat av: Helén

Tycker du är så duktig att du har klarat 3 dygn nu med rökningen - idag kan det bli lite tufft - brukar vara så...? Men på nått sätt så känner jag ett lugn över dig i denna händelse o jag tycker det var PÅ TIDEN att du bestämde dig! ;)



Din tös - hur gammal är hon?

9-10? Som min Maja kanske? L

Tvinga i henne en hemskt massa att dricka o så talar du om för fröknarna att hon ska ha en egen dryckesflaska med sig i skolan - även om de inte går med på det!

Ha i det hon tycker om att dricka...

(Jag känner igen detta från min dotter)

Min Maja hade lite synfel men inget de gjör nått åt nu men hon drack helt enkelt inte på skolan! Hon gjorde det men ytterst liiiiite...



Bara ett tips! ;)



KRAM

2009-09-24 @ 08:06:52
URL: http://www.heponimas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0